ålderskomplex...

                 
Ålder är något som kan vara väl så betydelsefullt likaväl som meningslöst - man är inte äldre en vad man gör sig etc. När man blir tonåring - är det stort, framförallt 15 år likväl som när man fyller 18 år samt 20 år - då är allt på riktigt, det är åldern då man får göra det mesta helt själv.
Man kategoriserar vissa åldrar till kriser - typiskt är 30/40 /50-års krisen ma.o ganska många. Men är det egentligen någon kris i dessa åldrar, är det någonsin en kris att lyckas leva år efter år.

En bekant till mig, har den senaste tiden mått väldigt dåligt pga att snart fylla 65 år. På ett sätt kan jag förstå det, det är en ålder då systemet säger "vi är klara med dig,du har gjort ditt" så är det bestämt,det finns på papper. Det blir så definitivt, men & andra sidan behöver man ju inte leva efter det, utan åter igen - allt blir vad du gör det till.

Kommentarer
Postat av: Therese

Ibland tror jag att vi kallar et för kris för att ha något att skylla på! :-)



Ha det bra!

2009-01-07 @ 16:28:04
URL: http://therese4.blogg.se/
Postat av: Ulla

Ju äldre man blir desto mer medveten blir man om att man bara lever en liten liten stund på jorden. Jag tror att man upplever att livet går fortare ju äldre man blir. Det tycker i alla fall jag.

2009-01-08 @ 19:34:45
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Bitte

Fast jag har lite åldersångest,tiden rusar iväg ju.Tusan,måste nog stoppa den,vill inte tänka på vad jag fyller i april...

2009-01-10 @ 19:52:57
URL: http://www.metrobloggen.se/leva
Postat av: pixi

Jag ser ut att vara 30 i fejan-känner mej som 17 oftast-kroppen säger att den e som 80..

Vart drar man gränser??Nää för mej e mest åldern en siffra som oturligt förföljer mej vart jag går ,precis som mitt namn,bara för att den ska identifiera mej..Me don´t like!!!

2009-01-11 @ 12:38:24
URL: http://dentatuerademamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0