Göteborg måste utvecklas...

                      
Det bråkas och smäller på gatan. Batman bor i N.Y, så vem ska vi ringa eftersom polisen inte hinner med?!
Fastighetsägare och köpmän investerar 2 milj / år för extra trygghet. En nota som hyresgäster och kunder i slutändan står för (du&jag). Varav vi får betala dubbelt upp för vår säkerhet, polisen är redan finansierad via skatten.

Reinfeldt & Co. besökte Göteborg förra veckan, med sig hade dom stora plånboken. Det behövdes!!
Göteborgs infrastrukturbrister har blivit alltmer akuta, staden och regionen har missgynnats när statliga infrastrukturspengar fördelats. Göteborgarna är positiva till miljardsatsningen, bortsett från miljö/ vänsterpartister.
Göteborg är fortfarande Nordens industriella hjärta. Satsningar på vägar och järnvägar är viktigt för hela landet.

Varför inte ta svenska folkets alkoholkonsumtion som uppgick till dryga 50 milj (vin&sprit) och lägga på infrastrukturen. Vårat drickande skulle omvandlas till nytta för kommande generation.

Avslutningsvis Göteborg måste utvecklas, så vi kan köra över gangsterligorna (som etablerat sig i denna transportstad) på riktiga vägar...


Kommentarer
Postat av: Therese

Ok, vänta nu lilla damen!!!!! Menar du att jag istället för min fredagsdrink skulle ge bort pengarna???????????????? VA?????? :-)

Ja, min trut har lite svårt att uppföra sig ibland! :-)

Ha det bra!

2008-09-17 @ 16:09:08
URL: http://therese4.blogg.se/
Postat av: Catti

Det var väl det jag visste, att mina konstanta felåkningar i staden inte beror på mig utan på bristerna i stadens infrastruktur - YES!

2008-09-17 @ 18:23:11
URL: http://lakritsfantomen.blogspot.com
Postat av: Albatross

Hej Tessan!

hoppas att allt är bra ned dig!

har kikat lite då och då men har inte kunnat skicka kommentarer får se om de funkar nu!

Så du försöker också använda facebook den har blivit mycket krångligare nu efter de uppdaterade utseendet på den :(

oj då skulle jag inte bidra så ycket till infrastrukturen dricker ju inte så möe %

ha det så bra

mvh Michael

2008-09-17 @ 23:14:01
URL: http://www.metrobloggen.se/myalbatross
Postat av: Bitte

Ja,det tycker jag med,inte för att det stör mig häruppe,men visst vore det skönt att slippa liv och ha lugn och ro!

2008-09-18 @ 14:15:48
URL: http://www.metrobloggen.se/leva

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0